Tulopäivän jälkeisenä päivänä oli mukava lähteä tutustumaan chileläisen viinin tekoon hyvin nukutun yön jälkeen. Maipon alue on noin tunnin automatkan päässä Santiagon keskustasta, jossa hotellimme on. Ennen matkaa menimme kuitenkin syömään kuuluisaan El Galeon ravintolaan.
Siellä söimme hyvän kala-aterian ja tietysti testasimme vielä Pisco Souria.
Ravintolan ulkopuolella äkseerasi muutamia carabineros de Chile. Yksi carabinera vieläpä pyysi kuvaamaan häntä ja hevostaan.
Hevosilla oli mukavat kalossit jalassaan
Santiagon laaksossa kukki tähän vuodenaikaan mitä moninaisimmat kasvit.

Siellä söimme hyvän kala-aterian ja tietysti testasimme vielä Pisco Souria.
Ravintolan ulkopuolella äkseerasi muutamia carabineros de Chile. Yksi carabinera vieläpä pyysi kuvaamaan häntä ja hevostaan.
Hevosilla oli mukavat kalossit jalassaan
Santiagon laaksossa kukki tähän vuodenaikaan mitä moninaisimmat kasvit.
Laventeli
Magnolia
Greveia
Saksanpähkinä jo tekee hedelmää
Maipon alueella Viña Santa Ritan viinitilalle
on istutettu myös Sequioa puita. Ne on istuttanut jo 1800 luvulla viinitilan perustaja Domingo Fernandez Concha omaan puistoonsa. .
Puistossa asteli joku haukka
Fernandez rakensi 1885 itselleen komean talon, joka nyt toimii hotellina.
Santa Ritan viinejä tietysti maisteltiin ja viinikellarissakin käytiin
Huomenna aamulla lähdemme lentokentälle ja lennämme Punta Arenasiin (lento LA0293, klo 10:15, 15:15 Suomen aikaa). Punta Arenasissa on aikomus mennä Torres del Painesin kansallispuistoon.
Kommentit
Lähetä kommentti